Sunday 4 March 2012

Aku + kawan2 + DBP +Times square

Jumaat 2 march 2012.

hari ni aku dan juga geng aku pergi ke Dpb dan times square (TS). masa dalam pejalanan aku nak naik bas ke KTM serdang, aku dan geng aku (aku, adda, nuyu dan ila) telah bertemu dengan geng-geng lain (pecahan kump kecil kawan2 aku) iaitu geng Bam dengan Nana (nak g masjib india), geng kak long (lina), sue dan sue lagi satu (budak L. Melayu) yang nak g Dbp juga dan geng last adalah geng liza, dayat, dan ninie yang nak g di TS untuk shopping katanye.

so mana geng tadi yang sehaluan dengan geng aku telah bergabung kerana destinasi kami sama dan hanya bam dengan nana je yang tak join kite orang. untuk sampai lebih cepat di destinasi kami telah membuat keputusan untuk turun dari KTM di Bandar tasik selatan dan naik LRT disin dan turun ke Hang Tuah. sesampainya kami di sini geng aku dan geng kak long masih bersama manakala geng liza plak g TS terus (tak sabar lah tu).

untuk tiba di DBP (Dewan Bahasa dan Pustaka) bukanlah sesuatu yang mudah. kami terpaksa menempuh laluan yang sangat mencabar. bagi yang kurang berani jangan buat-buat berani kerana jalan di sini sangat sibuk dengan kenderaan sama ada yang besar atau yang kecil semua memandu dengan sangat laju.

semasa di dalam kedai buku di DBP tempat yang pertama aku tuju adalah tempat novel. tapi masa aku pergi tu hanya yang ada banyak di sini adalah novel keluaran Jejari Seni sahaja yang lain kurang dan tiada langsung di atas raknya. dalam kedai ni melayang duit aku dalam Rm 150.00 henget.......

lepas duit aku melayang di DBP aku pun pergi la plak dekat TS. sampai je pintu masuk aku tengok barang-barang di sini semuanya murah giler-giler..... beg untuk g kelas atau seangkatan dengannya dijual dengan harga RM 19.00 hinggit je. so di sini duit aku melayang-layang plak la... aduh hai.. tapi tak pe yang penting aku be happy dengan barang yang aku beli tu..

salah satu novel yang aku beli.

*********
 


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.